Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Jesteś tutaj:
Wyszukiwarka
pokaż wyszukiwarkę
schowaj wyszukiwarkę
PROŚBA O POMOC POSZKODOWANYM 
W POŻARZE W PIĄTKOWEJ

 
Zwracamy się z uprzejmą prośbą do wszystkich ludzi dobrej woli o pomoc finansową dla pogorzelców z miejscowości Piątkowa gm. Błażowa.

W dniu 25 października 2024 roku w miejscowości Piątkowa doszło do pożaru budynku mieszkalnego zajmowanego przez 3-osobową rodzinę. Wskutek wspomnianego zdarzenia budynek obecnie nie nadaje się do ponownego zamieszkania, a prawdopodobna jest jego rozbiórka. Dramat spowodował ogromne straty materialne i psychiczne. Rodzina została objęta natychmiastową pomocą, jednakże jest ona niewystarczająca, dlatego prosimy o wsparcie naszych działań. Apelujemy do wszystkich osób dobrej woli o pomoc finansową. Wpłat można dokonywać poprzez założoną na ten cel zbiórkę na portalu www.szczytny-cel.pl pod poniższym linkiem:

https://szczytny-cel.pl/z/piatkowa
Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
WytworzyłMichał Wójcik - kierownik2024-10-29
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2024-10-29 11:24
W związku z tragiczną sytuacją i ogromem zniszczeń spowodowanych powodzią, która dotknęła mieszkańców południowo-zachodniej Polski Gmina Błażowa organizuje akcję pomocową dla mieszkańców dotkniętych skutkami klęski żywiołowej.

W tym tak bardzo trudnym czasie liczy się każdy, choćby najmniejszy gest wsparcia skierowany do potrzebującego człowieka, dlatego bardzo serdecznie zachęcamy i zapraszamy wszystkich do zaangażowania się i włączenia w pomoc dla osób, które ucierpiały w wyniku powodzi.

Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
WytworzyłMichał Wójcik - kierownik2024-09-16
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2024-09-16 15:25
W związku z wystąpieniem szkód powstałych w wyniku burzy gradowej mającej miejsce dnia 22.06.2024 r. Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej informuje, że poszkodowani mieszkańcy Gminy Błażowa mają możliwość składania wniosków o pomoc finansową w formie:
 
1. Pomocy doraźnej w gospodarstwach domowych do 6000 zł:
 
Pomoc doraźna w gospodarstwach domowych przysługuje rodzinom lub osobom samotnie gospodarującym, które w związku z „zdarzeniem klęskowym” znalazły się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej i nie mogą samodzielnie zaspokoić niezbędnych potrzeb bytowych w oparciu o posiadane środki własne.

Ww. pomoc przysługuje rodzinom lub osobom samotnie gospodarującym, prowadzącym w dniu wystąpienia „zdarzenia klęskowego” gospodarstwo domowe w budynku mieszkalnym lub lokalu mieszkalnym zniszczonym lub uszkodzonym w wyniku tego zdarzenia i obejmuje wsparcie na zapewnienie najpilniejszych potrzeb bytowych.

2. Pomoc na remont albo odbudowę budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, który został zniszczony lub uszkodzony w wyniku „zdarzeń klęskowych”:

1) do kwoty 200 tys. zł (słownie: dwieście tysięcy złotych), przyznawanej w związku ze szkodami w jednym budynku/lokalu mieszkalnym. Kwoty pomocy finansowej, przyznawane w zależności od oszacowanego procentu zniszczeń/uszkodzeń;

2) do kwoty 100 tys. zł (słownie: sto tysięcy złotych), przyznawanej w związku ze szkodami powstałymi w budynkach gospodarczych (niezależnie od liczby zniszczonych lub uszkodzonych budynków gospodarczych). Kwoty pomocy finansowej, przyznawane w zależności od oszacowanego procentu zniszczeń/uszkodzeń.

3. Do wystąpienia z wnioskiem o pomoc uprawnieni są: 

1) właściciel budynku mieszkalnego/lokalu mieszkalnego;
2) osoba, której przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do zniszczonego lub  uszkodzonego  lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego;
3) osoba, której przysługuje spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego
4) osoba, która jest najemcą lokalu mieszkalnego albo budynku mieszkalnego;
5) osoba, na rzecz której ustanowione zostało prawo dożywocia;
6) osoba, na rzecz której ustanowiono służebność mieszkania;
7) osoba, która jest dzierżawcą budynku gospodarczego.

Pomoc udzielana jest na wniosek osoby uprawnionej lub z urzędu złożony nie później niż w terminie 30 dni od dnia wystąpienia zdarzenia o charakterze klęski żywiołowej.
 
Wnioski można składać w siedzibie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Błażowej pod adresem ul. 3 – go Maja 15, 36 – 030 Błażowa lub ustnie do protokołu poza siedzibą ośrodka pomocy społecznej, w szczególności w miejscu zdarzenia klęskowego.
 
Szczegółowe informacje na temat ww. form pomocy znajdują się pod linkiem:
https://www.gov.pl/web/mswia/usuwanie-skutkow-klesk-zywiolowych

Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2024-06-24
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2024-06-24 10:35

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie zaprasza osoby niepełnosprawne z terenu powiatu rzeszowskiego do składania wniosków o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu pn. „Aktywny Samorząd”

W 2024 roku osoby niepełnosprawne mogą uzyskać dofinansowanie do:
 
Modułu I w ramach którego można się starać o dofinansowanie do:
  1. Zakupu i montażu oprzyrządowania do samochodu.
  2. Pomocy w uzyskaniu prawa jazdy.
  3. Zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, a także dofinansowanie szkoleń w zakresie ich obsługi.
  4. Pomocy w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach zadania.
  5. Pomocy w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
  6. Pomocy w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego
    o napędzie elektrycznym.
  7. Pomocy w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości.
  8. Pomocy w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne.
  9. Pomocy w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego.
  10. Pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu).

Wnioski o dofinansowanie można składać od 1 marca 2024 do 31 sierpnia 2024 r.
 
Modułu II w ramach którego można się starać o dofinansowanie do:
  1. Pomocy w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym.
 
Wnioski o dofinansowanie dla Modułu II można składać:
  • od 1 marca 2024r. do 31 marca 2024r. - jeśli dotyczą roku akademickiego 2023/2024,
  • od 1 września 2024r. do 10 października 2024r. - jeśli dotyczą roku akademickiego 2024/2025.
Informacje dotyczące realizacji programu w 2024 roku można uzyskać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie, a także pod numerami telefonu 519-585-427, 573-132-605 oraz na stronie internetowej: https://www.pfron.org.pl/ i https://pcpr.powiat.rzeszowski.pl/aktywny-samorzad-2/



Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2024-02-09
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2024-02-09 11:13
W związku z trwającym okresem zimowym Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wystąpiło do wojewodów z prośbą o koordynację działań związanych ze wsparciem oraz diagnozą sytuacji osób w kryzysie bezdomności.
 
Ogólnopolskie badanie liczby osób w kryzysie bezdomności jest okazją dotarcia do miejsc grupowania się tych osób na danym terenie oraz umożliwi udzielenie im bezpośredniej pomocy (zwłaszcza tym, znajdującym się poza placówkami noclegowymi), do których będą docierać realizatorzy badania. Osobom w kryzysie bezdomności należy udzielić wtedy natychmiastowej pomocy, dostarczyć posiłek czy ciepłą odzież.
 
Dla określenia liczby osób w kryzysie bezdomności przebywających w placówkach pomocowych oraz miejscach niemieszkalnych, wzorem lat poprzednich, został wyznaczony termin ogólnopolskiego badania w nocy z 28 na 29 lutego 2024 r.
 
Sprawne przeprowadzenie badania wymagać będzie zaangażowania wszelkich dostępnych służb: pracowników policji, straży gminnej lub miejskiej, centrów zarządzania kryzysowego, pracowników ośrodków pomocy społecznej, pracowników placówek noclegowych dla osób w kryzysie bezdomności, pracowników organizacji pozarządowych zajmujących się pomocą dla osób w kryzysie bezdomności, wolontariuszy oraz wszelkich innych osób „dobrej woli” – chętnych do współpracy.
 
Informacje o osobach bezdomnych zbierane będą m.in. w:
 
  • noclegowniach;
  • schroniskach dla osób w kryzysie bezdomności;
  • schroniskach dla osób w kryzysie bezdomności z usługami opiekuńczymi;
  • mieszkaniach wspomaganych/treningowych;
  • ogrzewalniach;
  • domach dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży;
  • ośrodkach interwencji kryzysowej;
  • specjalistycznych ośrodkach wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie;
  • szpitalach, hospicjach, ZOL-ach, innych placówkach zdrowia;
  • zakładach karnych, aresztach śledczych;
  • izbach wytrzeźwień, pogotowiach socjalnych;
  • pustostanach, domkach na działkach, altanach działkowych;
  • miejscach niemieszkalnych: na ulicach, klatkach schodowych, dworcach PKP i PKS, altanach śmietnikowych, piwnicach, itp.;
  • innych miejscach.
 
Realizacja badania w nocy z 28 na 29 lutego 2024 r., oprócz pozyskania informacji o liczbie osób bezdomnych w placówkach i miejscach niemieszkalnych, pozwoli uzyskać dane socjodemograficzne o grupie osób bezdomnych. Dane te mogą pomóc kreować lokalną politykę społeczną w zakresie problematyki bezdomności.
 
Z uwagi na powyższe za koordynacje przedmiotowego zadania na terenie gminy Błażowa odpowiedzialny będzie Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej. Tym samym tut. Organ zwraca się z uprzejmą prośbą o przekazywanie informacji do pracowników socjalnych o miejscach przebywania osób bezdomnych na terenie gminy Błażowa – osobiście, telefonicznie (17/ 229-70-02 lub 17/230-11-94) lub mailowo: mgblazowa@ops.net.pl.
 
Koordynatorem zadania na terenie gminy Błażowa wyznaczony został kierownik MGOPS – pan Michał Wójcik.

Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2024-01-30
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2024-01-30 11:52
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej poniżej publikuje treść pisma profesora pana Mirosława Grewińskiego, kierownika zespołu badawczego Uczelni Korczaka i zachęca do udziału w badaniu.
 
Szanowni Państwo, 
 
Nazywam się Mirosław Grewiński i jestem kierownikiem zespołu badawczego Uczelni Korczaka, która prowadzi obecnie na zlecenie instytucji samorządowych (Regionalnych Ośrodków Pomocy Społecznej), we współpracy z Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej, największe w Polsce badanie dotyczące świadczenia usług społecznych na rzecz osób starszych, niesamodzielnych i z niepełnosprawnościami w kontekście deinstytucjonalizacji.
 
Proces DI będzie kluczowy dla każdego samorządu lokalnego i jego mieszkańców. Dlatego ważne jest, by w badaniu nie zabrakło głosu osób najważniejszych – tych, do których adresowane są usługi społeczne świadczone przez instytucje gminne i powiatowe. Z tego powodu zwracam się z prośbą, by za Państwa pośrednictwem ankieta badawcza trafiła do osób, które korzystają z tych usług.
 
Zależy nam zwłaszcza na dotarciu do osób korzystających z usług domu pomocy społecznej, ośrodka pomocy społecznej, centrum usług społecznych, powiatowego centrum pomocy rodzinie, środowiskowego domu samopomocy, dziennego ośrodka wsparcia, warsztatu terapii zajęciowej, zakładu aktywności zawodowej, mieszkania chronionego oraz usług innych instytucji, organizacji pozarządowych itp., wspomagających seniorów, osoby niesamodzielne i z niepełnosprawnością. Chcielibyśmy dotrzeć również do osób w kryzysie bezdomności i tych, które opuściły pieczę zastępczą.
 
Badanie ma wskazać, jak rozwijać usługi środowiskowe w Polsce tak, aby osoby wymagające wsparcia mogły jak najdłużej cieszyć się zdrowiem i dobrostanem w swoim miejscu zamieszkania.
 
Bardzo prosimy o udostępnienie linku do odpowiedniej ankiety instytucjom i osobom, które korzystają z usług wsparcia i są w stanie samodzielnie lub z pomocą członka rodziny odpowiedzieć na nasze pytania. Jeżeli w Państwa opinii któraś z osób nie jest w stanie wypełnić elektronicznej ankiety to prosimy o pomoc w przeprowadzeniu wywiadu – najlepiej przez osobę, która zapewni respondentowi komfort udzielania szczerych odpowiedzi.
 
Badanie jest w pełni anonimowe, a jego wyniki są poufne i będą przedstawione wyłącznie w postaci zbiorczych zestawień statystycznych. Wnioski z badania będą podstawą do prowadzenia różnych zmian w obszarze polityki społecznej – stąd ich waga i znaczenie.
 
Wypełnienie ankiety zajmie około 20 minut. Link jest aktywny przez najbliższe kilka dni. 
 
Ankieta dla osób niesamodzielnych i ich opiekunów: https://pbs.pl/dus02A_niesamodzielni
Ankieta dla osób z niepełnosprawnością (z orzeczeniem o niepełnosprawności): 
https://pbs.pl/dus02A_niepelnosprawni
Ankieta dla seniorów: https://pbs.pl/dus02A_seniorzy
Ankieta dla wychowanków pieczy: https://pbs.pl/dus01A_piecza
Ankieta dla osób w kryzysie bezdomności: https://pbs.pl/dus06A_kryzys_bezdomnosci
 
Jeżeli link nie jest aktywny to prosimy skopiować adres ankiety do przeglądarki internetowej (np. Chrome, Firefox, Edge, Safari itp.).
 
 
Bardzo dziękujemy za zaangażowanie i poświęcony czas.
Prof. Mirosław Grewiński
Rektor Uczelni Korczaka
 

Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2023-08-24
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2023-08-24 14:34

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
organizuje zbiórkę darów dla obywateli Ukrainy przebywających
na terenie Gminy Błażowa
 
Dary można składać w siedzibie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej zlokalizowanego w Błażowej przy ul. 3 Maja 15

od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30
 
Produkty najbardziej potrzebne:
  1. Środki higieniczne i kosmetyki dla dzieci i dorosłych – chusteczki higieniczne, chusteczki nawilżane, papier toaletowy, pampersy i pieluchomajtki dla dzieci, kremy na odparzenia, balsamy i oliwki do ciała, szampony, kremy do twarzy i rąk, żele pod prysznic, mydła, pasty i szczoteczki do zębów, jednorazowe maszynki do golenia, pianka do golenia.
  2. Żywność dla dzieci i dorosłych  – mleko modyfikowane, musy owocowe, gotowe zupki, obiadki i owoce w słoiczkach do bezpośredniego spożycia dla dzieci, słodycze, dania
    i produkty gotowe np. instant lub w słoikach do odgrzania, soki owocowe i warzywne, woda i napoje.
  3. Bielizna osobista dla dzieci i dorosłych – NOWE. 
  4. Ubrania dla dzieci i dorosłych – WIOSENNO/LETNIE koszulki, bluzki/bluzy, legginsy/spodnie, dresy, buty sportowe, kurtki.
  5. Pościel, kołdry, poduszki, koce, ręczniki – NOWE.
  6. Artykuły szkolne i papiernicze - kredki, długopisy, bloki rysunkowe, książeczki do czytania, zeszyty, kolorowanki, zabawki edukacyjne.
  7. Środki przeciwbólowe.
  8. Inne – wedle uznania i potrzeby serca.

Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2022-03-28
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2022-03-28 10:38
Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2022-03-25
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2022-03-25 15:01
Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2022-03-14
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2022-03-14 08:28
Powstała aplikacja z punktami pomocy dla uchodźców

Polska Organizacja Ratownicza uruchomiła aplikację Ratownik, w której można zlokalizować punkty pomocy dla uchodźców z Ukrainy, w tym m.in. miejsca zbiorki i wydawania darów, punkty medyczne, czy pomoc psychologiczna.

Aplikacja działa także w języku ukraińskim.


       Polska Organizacja Ratownicza w komunikacie przesłanym PAP przypomniała, że aplikacja Ratownik do tej pory służyła do wzywania pomocy i lokalizacji AED (defibrylatorów) na terenie Polski. Organizacja poinformowała, że przez ostatnie dni trwały intensywne prace w celu przystosowania aplikacji do obecnej sytuacji, aby pomóc uchodźcom, matkom z dziećmi, które trafiają do Polski.
W nowej wersji aplikacji można znaleźć informacje o lokalizacji punktów rejestracyjnych i medycznych, zbiórkach i punktach wydawania darów, dostępnej pomocy psychologicznej oraz takich kwestiach jak transport, mieszkania i praca.

Aplikacja działa też w języku ukraińskim. Można pobrać w Google Play oraz Apple Store.

       Polska Organizacja Ratownicza Fundacja Medic to niezależna organizacja non-profit istniejąca od 2004 roku, wcześniej funkcjonująca pod nazwą Ośrodek Ratownictwa i Stanów Nagłych, obecnie jako POR. Organizacja została założona przez lekarzy specjalistów i ratowników medycznych, a także szerokie grono ekspertów z wielu dziedzin. W skład zespołu POR wchodzą między innymi specjaliści z zakresu zarządzania kryzysowego, ratownictwa wodnego, wysokościowego, technicznego, a także zwalczania aktów terroru i ochrony ludności.

źródło:

https://samorzad.pap.pl/kategoria/aktualnosci/powstala-aplikacja-z-punktami-pomocy-dla-uchodzcow
 
Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2022-03-11
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2022-03-11 07:48
 
BURMISTRZ BŁAŻOWEJ
MIEJSKO – GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W BŁAŻOWEJ
GMINNY OŚRODEK KULTURY W BŁAŻOWEJ


ORGANIZUJĄ
 
W DNIACH 14 – 18 MARCA 2022 r. ZBIÓRKĘ ARTYKUŁÓW PIERWSZEJ POTRZEBY DLA UCHODZCÓW Z UKRAINY, SZCZEGÓŁY W ZAŁĄCZNIKU 

 


Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2022-03-11
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2022-03-11 15:06
INFORMACJA 
Podkarpackiego Ośrodka Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego
dotycząca pomocy osobom potrzebującym z Ukrainy

 

Szanowni Państwo,

Ośrodek Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem w Rzeszowie włącza się do pomocy uchodźcom z Ukrainy. W ramach naszej pomocy ww. osoby będą mogły skorzystać
z bezpłatnej pomocy prawnej, psychologicznej i materialnej.

W ramach pomocy materialnej mamy możliwość pokryć koszty  krótkotrwałego zakwaterowania np. hostelu, zaopatrzyć  w bony żywnościowe i bony na odzież i środki czystości, pokryć koszty zakupu lekarstw, zakupić niezbędne wyposażenie.

Telefon kontaktowy: 178620122 , 796600429
 

Z poważaniem
Dorota Angerman
                                                                                                                                             
Podkarpacki Ośrodek Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego
ul. Fredry 4/57-58
35-959 Rzeszów
NIP 5170121283
porso@poczta.onet.pl
tel 178620122/796600429
 
 
Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2022-03-03
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2022-03-03 10:50


ZBIÓRKA DARÓW NA TERENIE
GMINY BŁAŻOWA

SOLIDARNI Z UKRAINĄ
 
Burmistrz Błażowej informuje o miejscach i godzinach zbiórki darów dla osób potrzebujących z Ukrainy. Zbiórka potrwa do dnia 6 marca 2022 r. włącznie.
 
1) BIAŁKA- REMIZA OSP
- sobota w godz. od 9.00 do 12.00
 
2) BŁAŻOWA-REMIZA OSP
- poniedziałek - piątek w godz. od 16.00 do 20.00
- sobota w godz. od 9.00 do 13.00
- niedziela w godz. od 9.00 do 13.00
 
3) BŁAŻOWA-ZESPÓŁ SZKÓŁ
- poniedziałek - piątek w godz. od 7.00 do 16.00
 
4) BŁAŻOWA DOLNA - SZKOŁA PODSTAWOWA
- poniedziałek – czwartek w godz. od 7.30 do 16.00
- piątek w godz. od 7.30 do 18.00
- sobota w godz. od 9.00 do 15.00
- niedziela w godz. od 9.00 do 12.00
 
5) NOWY BOREK - SZKOŁA PODSTAWOWA
- poniedziałek – piątek w godz. od 7.00 do 17.00
 
6) NOWY BOREK – PRZYLASEK (budynek byłej szkoły)
- poniedziałek – piątek w godz. od 16.00 do 18.00
 
7) LECKA - SZKOŁA PODSTAWOWA, REMIZA OSP
- poniedziałek – piątek w godz. od 7.00 do 15.00
 
8) KĄKOLÓWKA - REMIZA OSP (w sklepie)
- poniedziałek – sobota w godz. od 9.00 do 15.00
 
9) KĄKOLÓWKA - SZKOŁA PODSTAWOWA
- poniedziałek – piątek w godz. od 7.00 do 15.30
 
10) PIĄTKOWA - REMIZA OSP
- sobota w godz. od 15.00 do 18.00
 
11) FUTOMA - ORGANISTÓWKA PRZY KOŚCIELE
- poniedziałek - sobota w godz. od 17.00 do 18.00
- niedziela - po każdej Mszy Św.
 
12) FUTOMA - REMIZA OSP
- poniedziałek - sobota w godz. od 7.00 do 8.00 i od 16.00 do 17.00
- niedziela w godz. od 12.00 do 13.00
 
 
tekst żródłowy - strona internetowa Gminy Błażowa:  
http://www.blazowa.com.pl/ 

zakładka 

http://www.blazowa.com.pl/FCK/Zbi%C3%B3rka.jpg
 
 
 
Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2022-03-01
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2022-03-01 11:38
INFORMACJA  KIEROWNIKA
 MIEJSKO – GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W BŁAŻOWEJ 
 ODNOŚNIE USTANOWIENIA
24 GRUDNIA 2021 r. 
DNIEM WOLNYM OD PRACY

 
 
Kierownik Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Błażowej informuje, iż Zarządzeniem Nr 5/2021 z dnia 22.12.2021 r. dzień 24.12.2021 r. został ustanowiony dla pracowników Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Błażowej dniem wolnym od pracy w zamian za święto przypadające w sobotę w dniu 25.12.2021 r.
 
W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM W DNIU 24.12.2021 r.
MIEJSKO - GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W BŁAŻOWEJ 
BĘDZIE NIECZYNNY

 

Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2021-12-22
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2021-12-22 14:49
Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2021-05-25
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2021-05-25 08:32
INFORMACJA  KIEROWNIKA
 MIEJSKO – GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W BŁAŻOWEJ
 ODNOŚNIE USTANOWIENIA DNIA 24 GRUDNIA 2020 r.
 DNIEM WOLNYM OD PRACY
 
 
Kierownik Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Błażowej informuje, iż Zarządzeniem Nr 09/2020 z dnia 15.12.2020 r. dzień 24.12.2020 r. został ustanowiony dla pracowników Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Błażowej dniem wolnym od pracy w zamian za święto przypadające w sobotę w dniu 26.12.2020 r.
 
W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM W DNIU 24.12.2020 r.
MIEJSKO - GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W BŁAŻOWEJ
BĘDZIE NIECZYNNY
 
 
 
Podstawa prawna:
§ 7 ust. 9 Regulaminu Organizacyjnego Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Błażowej oraz art. 130 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. 2020 r., poz. 1320) w związku z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r.  o dniach wolnych od pracy (Dz. U. z 2020 r. poz.1920).
 
 
Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2020-12-15
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2020-12-15 15:12
DOFINANSOWANIA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
W 2020 ROKU
 
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie zaprasza osoby niepełnosprawne z terenu powiatu rzeszowskiego do składania wniosków o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu pn. Aktywny Samorząd.
 
Link do ogłoszenia na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie:
http://pcpr.powiat.rzeszow.pl/art,279,aktywny-samorzad-dofinansowania-dla-osob-niepelnosprawnych-w-2020-roku
 
Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2020-05-20
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2020-05-20 14:29
Ogólne zasady orzekania o niepełnosprawności
 
Orzecznictwo o niepełnosprawności służy osobom, które chcą uzyskać prawne potwierdzenie statusu osoby niepełnosprawnej, umożliwiające korzystanie z przewidzianych dla nich świadczeń i przywilejów takich jak np. odliczenia podatkowe, zasiłki, ulgowe przejazdy, umieszczenie w domu pomocy społecznej. Pozwala ukierunkować działania osoby niepełnosprawnej bądź jej opiekunów związane z prowadzoną terapią i rehabilitacją. Warto o tym pamiętać, choć nie zawsze komisje orzekające realizują wolę ustawodawcy w tym względzie.
 
Orzekanie o niepełnosprawności
  1. W przypadku osób, które ukończyły 16 rok życia orzeka się o stopniu niepełnosprawności.
  2. Dzieci do 16 roku życia zalicza się do osób niepełnosprawnych bez określania stopnia niepełnosprawności..
  3. Orzekanie o stopniu niepełnosprawności (osób, które ukończyły 16 rok życia) jest, w myśl przepisów, orzecznictwem dla celów pozarentowych. Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności nie może być bowiem podstawą ubiegania się o rentę z ubezpieczenia społecznego (z tytułu niezdolności do pracy, czyli tzw. renty ZUS). Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności powinno zawierać wskazania do szeroko pojętej rehabilitacji. 
  4. Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (na cele pozarentowe) jest, dla prawnego potwierdzenia niepełnosprawności, równoznaczne z orzeczeniem lekarza orzecznika ZUS oraz dawnym orzeczeniem Komisji ds. Inwalidztwa i Zatrudnienia (na cele rentowe). Zasadniczo, by korzystać ze specjalnych świadczeń i przywilejów, osoby posiadające orzeczenie lekarza orzecznika ZUS lub d. KIZ nie muszą uzyskiwać orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Jest to jednak konieczne jeśli dla uzyskania określonych świadczeń jest potrzebne precyzyjne ich wskazanie (np. skierowanie do uczestnictwa w warsztacie terapii zajęciowej).
  5. Osoby posiadające ważne orzeczenie o zaliczeniu do jednej z grup inwalidów (dawne orzeczenie KIZ), niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym lub orzeczenie o niezdolności do pracy (lekarza orzecznika ZUS) mogą składać do zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności wniosek o ustalenie stopnia niepełnosprawności oraz wskazań do ulg i uprawnień. Przy tego rodzaju orzekaniu bierze się pod uwagę: posiadane orzeczenie oraz posiadaną dokumentację medyczną, ocenę aktualnego stanu zdrowia wystawioną przez lekarza - członka powiatowego zespołu (ocena ta musi być dokonana na podstawie badania), zakres i rodzaj ograniczeń spowodowany naruszoną sprawnością organizmu. Stopień niepełnosprawności określa się na podstawie przedłożonych orzeczeń lekarza orzecznika ZUS lub d. Komisji ds. Inwalidztwa i Zatrudnienia. Od orzeczenia o stopniu niepełnosprawności wydanego w tym trybie nie przysługuje odwołanie.
 Jak otrzymać orzeczenie o niepełnosprawności?
  1. Orzekaniem o stopniu niepełnosprawności zajmują się powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności. Przy każdym zespole powinien działać punkt udzielający informacji o trybie i zasadach postępowania w zakresie orzekania o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności.
  2. W celu uzyskania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności należy: zgłosić się do właściwego dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy, powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności (lub ośrodka pomocy społecznej, lub powiatowego centrum pomocy rodzinie) i  pobrać formularze (wniosku i zaświadczenia lekarskiego) oraz zorientować się w szczegółach obowiązującej w danym powiecie procedury; następnie należy skompletować dokumentację (wypełnić wniosek, uzyskać wpisy lekarza rejonowego i lekarzy specjalistów, którzy prowadzą leczenie lub załączyć kopie posiadanej dokumentacji - zwłaszcza jeśli się posiada orzeczenie d. Komisji ds. Inwalidztwa i Zatrudnienia o grupie inwalidzkiej lub orzeczenie lekarza orzecznika ZUS o niezdolności do pracy); kompletny wniosek wraz z załącznikami (dokumentami dotyczącymi stanu zdrowia lub/i stopnia niezdolności do pracy) złożyć w powiatowym zespole ds. orzekania o niepełnosprawności (lub w ośrodku pomocy społecznej, powiatowym centrum pomocy rodzinie) zachowując sobie kopię dokumentacji. Stawić się na wezwanie komisji w wyznaczonym terminie na badanie i posiedzenie zespołu orzekającego.
  3. Skład orzekający może rozpoznać sprawę i wydać orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności bez uczestnictwa w posiedzeniu składu orzekającego osoby zainteresowanej lub dziecka i jego przedstawiciela ustawowego w przypadku gdy przewodniczący składu orzekającego uzna posiadaną dokumentację medyczną za wystarczającą do wydania orzeczenia o stanie zdrowia bez badania osoby zainteresowanej - jeśli osoba ta, w związku z ciężką, przewlekłą chorobą lub pobytem w szpitalu ma ograniczoną możliwość poruszania się; lub gdy osoba zainteresowana lub dziecko nie mogą uczestniczyć w posiedzeniu składu orzekającego z powodu długotrwałej lub nierokującej poprawy choroby, uniemożliwiającej osobiste stawiennictwo, potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim; w takim wypadku przewodniczący składu orzekającego sporządza orzeczenie o stanie zdrowia dziecka lub osoby zainteresowanej na podstawie badania w miejscu pobytu tej osoby lub dziecka.
  4. Ocena stanu zdrowia, sporządzona przez przewodniczącego składu orzekającego, jest podstawą do orzeczenia niepełnosprawności (dziecka) lub orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (osoby mającej ukończone 16 lat). Powiatowy zespół ds. orzekania o niepełnosprawności wydaje (w odniesieniu do osób, które ukończyły 16 rok życia) orzeczenia o znacznym, umiarkowanym lub lekkim stopniu niepełnosprawności.
  5. W przypadku zmiany stanu zdrowia osoba niepełnosprawna posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności może wystąpić z wnioskiem o ponowne wydanie orzeczenia uwzględniającego zmianę stanu zdrowia.
  6. Po uzyskaniu decyzji o stopniu niepełnosprawności należy zwrócić się o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej - legitymacja ta jest rodzajem dowodu tożsamości (ze zdjęciem) i ułatwia wszelkie formalności związane z dostępem do uprawnień dla osób niepełnosprawnych.
  7. Jeśli wniosek o wydanie orzeczenia dotyczy uzupełnienia posiadanego już orzeczenia o niezbędne wskazania, bez których dana osoba niepełnosprawna nie może skorzystać z określonego przywileju, należy to zaznaczyć we wniosku. Na przykład w przypadku starania o umożliwienie terapii zajęciowej - należy we wniosku zaznaczyć, że orzeczenie jest potrzebne w celu przyjęcia do Warsztatu Terapii Zajęciowej (WTZ).
  8. Osoba ubiegająca się o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności może liczyć na pomoc pracowników socjalnych ośrodka pomocy społecznej lub powiatowego centrum pomocy rodzinie
 Odwołanie od orzeczenia o niepełnosprawności: 
  1. Od orzeczenia o niepełnosprawności/o stopniu niepełnosprawności wydanego przez  powiatowy zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności przysługuje odwołanie do wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności. Odwołanie należy złożyć w terminie 14 dni od daty doręczenia - zgodnie z pouczeniem zawartym na orzeczeniu - za pośrednictwem powiatowego zespołu.
  2. Jeśli w ocenie osoby zainteresowanej orzeczenie wojewódzkiego zespołu jest również niekorzystne można złożyć odwołanie do rejonowego sądu pracy i ubezpieczeń społecznych z wnioskiem o powołanie biegłego z dziedziny medycyny, w której osoba zainteresowana jest leczona. Postępowanie odwoławcze przed sądem jest wolne od opłat i nie wymaga pomocy adwokata.
  3. Sąd dopuszcza dowód z opinii biegłego z danego zakresu medycyny, który po badaniu wyda opinię w przedmiocie niepełnosprawności. Na niekorzystną opinię biegłego, stronie przysługuje wniesienie zarzutów – ustosunkowanie się do opinii.  Doręczając stronie opinię, sąd zakreśla termin, w jakim można  to uczynić, najczęściej jest to termin 7 bądź 14 dni od dnia otrzymania opinii. Gdyby korespondencja z sądu nie zawierała takiego pouczenia, a strona jest niezadowolona z treści opinii, wskazane jest aby na piśmie wnieść zarzuty. W zarzutach należy wskazać, z czym w danej opinii zainteresowany nie zgadza się i podać argumenty popierające jego stanowisko.
 
Przedłużenie ważności orzeczeń w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii COVID-19
 
Orzeczenie o niepełnosprawności albo orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, wydane na czas określony, którego ważność:

1. upłynęła od 9 grudnia 2019 roku do dnia 7 marca 2020 roku, pod warunkiem złożenia w tym terminie kolejnego wniosku o wydanie orzeczenia, zachowuje ważność do upływu 60 dnia od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, jednak nie dłużej niż do dnia wydania nowego orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności

2. upływa po dniu 8 marca 2020 roku, zachowuje ważność do upływu 60 dnia od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, jednak nie dłużej niż do dnia wydania nowego orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności.
 
Tekst źródłowy:
https://www.spes.org.pl/twoje-prawa/orzekanie-o-niepelnosprawnosci/ogolne-zasady-orzekania-o-niepelnosprawnosci
 

Podmiot publikującyMiejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowej
Wytworzył2020-05-04
Publikujący Michał Wójcik - kierownik 2020-05-04 12:51
Ostatnio dodane
Treści
data dodania: 2024-11-07
Newsletter
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Błażowejul. 3-go Maja 15, 36-030 Błażowa tel. (17) 229 70 02 email: mgblazowa@ops.net.pl
Wygenerowano: 21 listopada 2024r. 07:40:33
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.